hejmmelavet mandelsmør
LCHF, Morgenmad & brunch, Opskrifter

Hjemmelavet mandelsmør – nemt & lækkert!

Jeg er pjattet med jordnøddesmør eller Peanut Butter, som de fleste nok kalder det. Det smager vildt godt, har et hav af anvendelsesmuligheder og er et super godt fix mod usunde crawings. Har jeg lyst til noget usundt, tager jeg ofte en skefuld peanut butter og spiser den – haps! så er den værste crawing væk…..mmmmm!!

Men da forandring, som bekendt fryder, bestemte jeg mig for at prøve med en omgang hjemmelavet mandelsmør, bare så peanut butteren ikke tror den er noget og får lidt modspil på hylden :-P. Det skulle være enormt nemt at lave og det må siges at være korrekt, med stort K. Det kræver ikke de store evner i et køkken at trylle en lækker cremet mandelsmør frem og det smager rigtig godt.

Opskrift på hjemmelavet mandelsmør

Du skal bruge:

400 gram mandler

Sådan gør du:

Varm de 400 gram mandler på en bageplade i ovnen til de er gylden. Ca. 10 min ved 175 grader varmluft. Kom mandlerne i en lille minihakker. Blend mandlerne i ca. 10 minutter. Først bliver det til mel, så bliver det grynet, så klumpet det og til sidst bliver det en lækker cremet mandelsmør. Hæld det på et skoldet marmeladeglas. Holder i op til 2 uger.

Jeg bruger det som smør, på havregrød, på pandekager, i kage og smoothies. Tilsæt evt. lidt salt, det fremhæver smagen på en god måde. Du kan også tilsætte hakket mørk chokolade, det gør den bestemt ikke dårligere.

Velbekomme!

 

 

 

Previous Post Next Post

You Might Also Like

1 Comment

  • Reply Sund Nutella opskrift | Sukkerfri, Nem & lækker! July 4, 2016 at 11:21 am

    […] til denne Nutella, kommer sig af, at jeg flere gange har lavet en mandel smør, hvor jeg har tilføjet kakao og brugt den som en slags sund Nutella. Men jeg synes den manglede […]

  • Leave a Reply